Med over 40 millioner solgte brød hvert år, så er bærekraft og ernæring en viktig del av vår hverdag. Som del av våre strategiske planer har vi spesielt fokus på flere av FNs bærekraftmål.

De siste årene har vi jobbet med å fjerne emballasjeløsninger med duomateriale (plast og papir), og med tanke på plast har vi et mål om å redusere der vi kan, alltid bruke resirkulert plast dersom mulig, samt alltid vurdere alternative løsninger når vi skal lansere nye produkter.

Innenfor ernæring samarbeider vi med Helsemyndighetene og Fremtidsmat om å gjøre vår del for å hjelpe folk å oppfylle kostrådene. Vi har redusert saltinnholdet i brød med over 30 % de siste fem årene, og vi har et overordnet mål om «clean label» i utvikling av nye produkter. Vårt barnebrød «Superhelt» som ble lansert i 2018 er det sunneste barnebrødet i Norsk dagligvare, og vi jobber stadig med å utvikle bedre produkter for barn og ungdom.